Prismatch - vi matcher prisen!

Som kunde hos NorgesEnergi skal du være trygg på at du har en god strømavtale. Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen.

Registrer Prismatch på Min side

Hva ønsker du svar på angående Prismatch?

Dersom du ønsker å benytte deg av Prismatch, kan du registrere dette via Min side. Der blir du bedt om å oppgi navnet på strømavtalen, strømleverandøren som leverer avtalen og URL-lenke til hvor tilbudet ligger.

For å komme til registreringsskjemaet på Min side kan du klikke her.

Prismatch baserer seg på ditt faktiske forbruk og det strømmen har kostet i kalendermåneden. Først ser vi hva kostnaden din for strøm er med den avtalen du har hos NorgesEnergi. Deretter regner vi ut hva strømmen ville kostet med den avtalen du har matchet mot. Differansen vil fremkomme som rabatt på fakturaen din.

Rabatten vises på side 2 av fakturaen, under «spesifisert forbruk» og «strøm».  

Under linjen som heter «rabatt» finner du beløpet du har tt i rabatt basert på prismatchen. 

Disse avtalene har ofte svært gode priser i starten før de øker kraftig.  

Et eksempel er at man får en kort periode med negativt slag i starten, men etter 14 dager endrer strømleverandøren prisen. Mange av avtalene har i tillegg lang bindingstid. Hvis NorgesEnergi skal matche prisen og vilkårene på disse avtalen, betyr det at vi måtte legge på samme bindingstid, samme bruddgebyr og samme økning i prisen.  

Dette er lite kundevennlig og ikke noe vi vil anbefale våre kunder. Derfor matcher vi ikke disse avtaletypene.  

Prismatch gjelder for hele den måneden du kontaktet oss i. Kontakter du oss på telefon eller chat registrerer vi med det samme. Kontakter du oss på epost så vil det være noe behandlingstid, men vi vil registrere Prismatch basert på den datoen vi mottok din epost. Hvilken måte du kontakter oss på vil derfor ikke påvirke hvilken periode Prismatch gjelder for. Du kan ikke bestille Prismatch frem i tid.

Vi prismatcher per kalendermåned.

Eksempel: Du kontakter oss den 13. august. Du vil da få prismatch fra 1. august til og med 31. august.

NorgesEnergi ønsker ikke å bidra til at lokkeprisavtaler skal bli standarden i bransjen og derfor vil vi ikke prismatche mot denne type avtaler. Lokkeprisavtalene øker også kraftig i pris over tid, og gir et falskt bilde av avtalens gunstighet. Vi har derfor valgt å ikke tilby prismatch ved denne type avtaler.

Dersom du prismatcher i august vil prismatch fremkomme på fakturaen for august som du mottar i september. Dette vil fremkomme som «Rabatt» på fakturaen. Dersom dette ikke vises på fakturaen kan en grunn være at avtalen du prismatchet mot faktisk var dyrere enn den avtalen du har hos NorgesEnergi

Nå blir det mye enklere å prismatche som følge av at vi prismatcher per kalendermåned og du kan kontakte oss når som helst i den aktuelle måneden. Dersom din siste prismatch var fra f.eks. 25 august til 25. september kan du kontakte oss på nytt når som helst i september. Vi vil da legge inn prismatch fra 26. september til 30 september. Deretter kontakter du oss på nytt i oktober og så legger vi inn per kalendermåned.

Formålet med prismatch er å gi deg som kunde samme pris dersom du finner et nytt tilbud hos en konkurrent som har lavere pris. Vi vil fortrinnsvis flytte deg til en avtale med samme pris, sekundært gi en rabatt dersom vi ikke har avtale av samme type og pris innenfor gjeldende prismatchvilkår.

Vilkår for Prismatch

Registrer ditt ønske om Prismatch via Min side. Dersom Prismatch gjelder et tilbud hvor det er andre betingelser eller prisjusteringer i perioden kan dette bli inkludert.

  • Prismatch gjelder for aktive privatkunder hos NorgesEnergi med et forventet årsforbruk opp til 50.000 kWh og maks 3 anlegg
  • Prismatch gjelder for samme avtaletype som NorgesEnergi tilbyr, men ikke fastprisavtaler og avtaler med bindingstid
  • Prismatch kan ikke brukes hvis du benytter deg av et prissikringstilbud fra NorgesEnergi
  • Nettleie og overskuddskraft omfattes ikke av prismatch
  • Det gis ikke garanti for prisforskjeller mellom avtaler fremover i tid og prismatch kvalifiserer ikke til utbetaling
  • Prisene må være dagsaktuelle, allment tilgjengelige og tilgjengelige på strømleverandørens hjemmeside
  • Prismatch kan ikke benyttes mot avtaler med negativt påslag/minuspåslag eller mot avtaler med gratis strøm og kronesrabatter
  • Ved prismatch mot variable avtaler benytter vi dagsaktuell pris som konkurrent oppgir
  • Prismatch gjelder for den måneden du kontakter oss i og du kan kun matche en gang per kalendermåned
  • Samme avtale hos konkurrent kan kun prismatches én gang​

Har du en strømleverandør som er billig over tid?

De fleste som har byttet strømleverandør de ti siste årene har byttet til NorgesEnergi (Kantar 2010-2020)

Bestill strøm med prismatch

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Logg inn på Min side    Kontakt oss