Prismatch - avviklet

Prismatch fra NorgesEnergi er avviklet.

Dersom du har spørsmål om tidligere prismatcher, les ofte stilte spørsmål under. 

Ofte stilte spørsmål:

Prismatch baserer seg på ditt faktiske forbruk og det strømmen har kostet i kalendermåneden. Først ser vi hva kostnaden din for strøm er med den avtalen du har hos NorgesEnergi. Deretter regner vi ut hva strømmen ville kostet med den avtalen du har matchet mot. Differansen vil fremkomme som rabatt på fakturaen din.

Rabatten vises på side 2 av fakturaen, under «spesifisert forbruk» og «strøm».  

Under linjen som heter «Rabatt Prismatch» finner du beløpet du har tt i rabatt basert på prismatchen. 

Det er riktig at prisen på spot er den samme uansett hvilken strømleverandør du har, men strømleverandørene kan legge på blant annet et påslag per kWh og fastbeløp, da ser vi store prisforskjeller på spotprisavtaler.  

Noen strømselskap oppgir fastbeløp per måned, mens noen har et fast ørepåslag per kWh som brukes, i tillegg til et fast månedsbeløp. Du vil derfor finne spotprisavtaler med ulik priser. Du får en god oversikt over de ulike på strømpris.no. 

Dersom du prismatcher i august vil prismatch fremkomme på fakturaen for august som du mottar i september. Dette vil fremkomme som «Rabatt» på fakturaen. Dersom dette ikke vises på fakturaen kan en grunn være at avtalen du prismatchet mot faktisk var dyrere enn den avtalen du har hos NorgesEnergi

Det kan være flere årsaker til at du fikk avslag. Her er noen av dem:

1. Strømavtalen din var ikke aktiv da du sendte forespørselen
2. Tilbudet du ønsket å matche mot var allerede utgått da du registrerte Prismatch
3. Du forsøkte å prismatche mot nettleie, fastprisavtaler, variable avtaler, avtaler med pristak, avtaler med bindingstid eller avtaler for kunder som produserer egen strøm.

Se fullstendige betingelser her.

Vilkår for Prismatch
Vilkår gjeldende fra 12.01.2022

Registrer ditt ønske om Prismatch via Min side. Dersom Prismatch gjelder et tilbud hvor det er andre betingelser eller prisjusteringer i perioden kan dette bli inkludert.

  • Prismatch gjelder for aktive privatkunder hos NorgesEnergi med et forventet årsforbruk opp til 50.000 kWh og maks 3 anlegg
  • Prismatch må registreres via Min side, og ikke per telefon, sosiale medier, chat eller epost
  • Du kan kun matche mot spotprisavtaler. Nettleie, fastprisavtaler, variable avtaler, avtaler med pristak, avtaler med bindingstid eller avtaler for kunder som produserer egen strøm omfattes ikke av prismatch
  • Prismatch kan ikke brukes hvis du benytter deg av et prissikringstilbud fra NorgesEnergi
  • Det gis ikke garanti for prisforskjeller mellom avtaler fremover i tid og prismatch kvalifiserer ikke til utbetaling
  • Prisene må være dagsaktuelle, allment tilgjengelige og tilgjengelige på strømleverandørens hjemmeside
  • Prismatch kan ikke benyttes mot avtaler med negativt påslag/minuspåslag eller mot avtaler med gratis strøm og kronesrabatter
  • Prismatch gjelder for den måneden du kontakter oss i og du kan kun matche en gang per kalendermåned
  • Samme avtale hos konkurrent kan kun prismatches én gang​

Se tidligere versjoner av vilkår for Prismatch.

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Logg inn på Min side    Kontakt oss