Prismatch - vi matcher prisen!

Som kunde hos NorgesEnergi skal du være trygg på at du har en god strømavtale. Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen.

Hva må du gjøre?

Send inn dokumentasjon på tilbudet du har fått til kundeservice@norgesenergi.no eller ring oss på 38 10 00 80, så sammenligner vi prisene. Vi vil da matche prisen i 30 dager basert på prisen du betaler i dag og ditt forventede forbruk. Dersom Prismatch gjelder et tilbud hvor det er andre betingelser kan dette bli inkludert.

Betingelser

  • Prismatch gjelder for privatkunder hos NorgesEnergi med et forventet årsforbruk opp til 50.000 kWh og maks 3 anlegg
  • Prismatch gjelder for samme avtaletype som NorgesEnergi tilbyr, men ikke fastprisavtaler og avtaler med bindingstid
  • Nettleie og overskuddskraft omfattes ikke av prismatch
  • Det gis ikke garanti for prisforskjeller mellom avtaler fremover i tid
  • Prismatch kvalifiserer ikke til utbetaling
  • Prisene må være dagsaktuelle, allment tilgjengelige og tilgjengelige på strømleverandørens hjemmeside
  • Prismatch kan også benyttes mot avtaler med negativt påslag samt andre introduksjons- og kampanjetilbud. Dette vil da medføre at avtalen kun vil bli matchet en gang. Vi matcher ikke tilbud om gratis strøm og kronesrabatter
  • Det må minimum gå 30 dager mellom hver gang du benytter deg av prismatch

 

Har du en strømleverandør som er billig over tid?

De fleste som har byttet strømleverandør de ti siste årene har byttet til NorgesEnergi (Kantar 2010-2020)

Bestill strøm med prismatch

Ofte stilte spørsmål

Dersom du ønsker å benytte deg av Prismatch, må du sende en melding til  kundesenteret vårt med informasjon om hvilken avtale du ønsker å prismatche. I meldingen må du oppgi tre ting: navn på strømavtalen, strømselskapet som leverer denne avtalen og URL-lenke til denne avtalen.

Du kan dessverre ikke legge inn Prismatch selv, men vi ser på muligheten for å tilby denne funksjonen på Min Side i fremtiden.

Vi regner ut rabatten basert på dagens strømpris og et estimert forbruk for de neste 30 dagene fra datoen prismatchen blir lagt inn.

Rabatten vises på side 2 av fakturaen, under «spesifisert forbruk» og «strøm».  

Under linjen som heter «rabatt» finner du beløpet du har tt i rabatt basert på prismatchen. 

Ettersom vi benytter oss av dagsaktuelle strømpriser, dekker vi ikke mer enn 30 dager for å holde prisen aktuell.

Disse avtalene har ofte svært gode priser i starten før de øker kraftig.  

Et eksempel er at man får en kort periode med negativt slag i starten, men etter 14 dager endrer strømleverandøren prisen. Mange av avtalene har i tillegg lang bindingstid. Hvis NorgesEnergi skal matche prisen og vilkårene på disse avtalen, betyr det at vi måtte legge på samme bindingstid, samme bruddgebyr og samme økning i prisen.  

Dette er lite kundevennlig og ikke noe vi vil anbefale våre kunder. Derfor matcher vi ikke disse avtaletypene.  

Prismatch gjelder fra det tidspunktet vi behandler din henvendelse og 30 dager frem i tid. Kontakter du oss på telefon så registrerer vi med det samme. Kontakter du oss på epost så registrerer vi samtidig som vi besvarer din epost. Alle får en epost som bekrefter at Prismatch er gitt.