NorgesEnergi blir til Fortum. 13. mai forener vi krefter med Fortum. Les mer om fusjonen her eller bestill strømavtale hos Fortum.

NorgesEnergi blir til Fortum

Du beholder samme avtale og pris, og trenger ikke foreta deg noe.

13. mai forener vi krefter med Fortum. Sammen skal vi levere tjenester som hjelper deg i din strømhverdag.

Bli bedre kjent med Fortum

Ingen store endringer

13. mai forener vi krefter med Fortum, Nordens mest valgte strømleverandør. Sammen skal vi levere konkurransedyktige og attraktive produkter og tjenester som hjelper deg i din strømhverdag.   

Endringen medfører ingen store endringer for deg som kunde. Du beholder samme avtale og eventuelle tilleggstjenester, til samme pris som du har i dag. Du trenger ikke foreta deg noe, vi ordner alt det praktiske. Du overføres automatisk til Fortum, og vil fra og med 13. mai være Fortum-kunde. 

  • Samme avtale, samme pris
  • eFaktura og AvtaleGiro overføres automatisk til Fortum
  • Eventuelle bonustimer fra 2023 overføres også automatisk til Fortum 

Hos Fortum får du

Tilgang til Mitt Fortum-appen

Velkommen til en smartere hverdag. Les mer om appen her.

Strøm og nettleie på samme faktura

Få alt samlet på en faktura. Se oversikt over netteiere her.

Personlig og god kundeservice

Få hjelp når du trenger det! Vi er her for deg.

Hva skjer videre?

13. mai 2024 vil alle kunder automatisk overføres til Fortum Strøm AS. I perioden frem til 13.mai vil du blant annet motta epost, SMS og/eller brev med viktig informasjon om fusjonen. Fortum Strøm AS vil også ta over håndteringen av deres personopplysninger for å sikre tilpasset informasjon og god service. Personvernerklæringen finner du her.

 

Hva skjer videre?

13. mai 2024 vil alle kunder automatisk overføres til Fortum Strøm AS. I perioden frem til 13.mai vil du blant annet motta epost, SMS og/eller brev med viktig informasjon om fusjonen. Fortum Strøm AS vil også ta over håndteringen av deres personopplysninger for å sikre tilpasset informasjon og god service. Personvernerklæringen finner du her.

Dette sier våre ansatte

Bli bedre kjent med våre ansatte og hvordan vi fremover skal sørge for bedre løsninger for eksisterende og fremtidige Fortum-kunder.

Daglig leder, Hans-Erik

Se hva Hans-Erik har å si om fusjonen

Account Manager, Ninita

Se hva Ninita har å si om fusjonen

Kundebehandler, Benjamin

Se hva Benjamin har å si om fusjonen

NorgesEnergi har i nesten 25 år levert strøm til strømkunder i Norge, og det er vi skikkelig stolte av.

Nå gleder vi oss til å ta fatt på et nytt og spennende kapittel som del av Fortum. Velkommen skal du være!

Bli med å feire fusjonen - Vinn 1 måned gratis strøm

Vi feirer at NorgesEnergi blir til Fortum 13. mai og gir alle våre kunder sjansen til å vinne 1 måned med gratis strøm hver dag i perioden 10. april til 12. mai.

Delta her

* Fortum Strøm dekker strømforbruket til vinnerne i juni 2024, inntil 3000 kWh, inklusiv evt. påslag for inntil 3000 kWh og fastbeløp, for et målepunkt-ID. Tilleggstjenester, nettleie og avgifter er ikke inkludert. Evt. strømstøtte fra staten påvirkes ikke av premien. Premien forutsetter at du har en gyldig strømavtale med Fortum Strøm i minst deler juni 2024. Premien gis som fradrag på strømfakturaen.

 

Mitt Fortum-appen

Fra 14.mai vil du ha tilgang til Mitt Fortum-appen. Appen er selvfølgelig gratis og inneholder de samme funksjonene som NorgesEnergi-appen, pluss litt til!

  • Estimert kostnad så langt i måneden
  • Følge med på strømforbruket ditt
  • Se hva strømprisen er i dag, og hva den blir i morgen – time for time
  • Oversikt over dine effekttopper
  • Få strømsparetips tilpasset deg og din bolig
  • Se hva strømmen går til
  • Se faktura og betalingsstatus

Les mer om appen her

Ofte stilte spørsmål om fusjonen

Om strømavtalen din

Du beholder samme strømavtale til samme pris. Du trenger ikke foreta deg noe. 

Fusjonen med Fortum medfører ingen større endringer for deg som kunde. Du trenger ikke å foreta deg noe; vi ordner alt det praktiske.

  • Du beholder din strømavtale og eventuelle tilleggstjenester til samme pris.
  • Strøm, nettleie og strømstøtte på én faktura. Fortum har, i likhet med NorgesEnergi, gjennomfakturering. Se oversikt her.
  • Tilgang til Mitt Fortum-appen og Min side. Her får du de samme funksjonene som du har i NorgesEnergi-appen, pluss litt til.
  • Dine forbruksdata og fakturahistorikk vil bli overført til Fortum.
  • Personlig og god kundeservice.

Ønsker du ikke å bli med over til Fortum må du selv si opp avtalen din senest 7. mai. 

Ja, du beholder din strømavtale og eventuelle tilleggstjenester til samme pris.

Alle kunder vil motta e-post om fusjonen. Dersom vi ikke har din e-postadresse, vil du få brev i posten. Vi sender ut informasjon til alle kunder forløpende.

Har du ikke mottatt e-post? Husk å sjekke søppelpost eller om du har oppgitt feil e-postadresse til oss. Du kan se hvilken mail vi har sendt til på Min side.

Du kan enkelt bestille strømavtale hos Fortum. Følg denne lenken for å bestille.

Bestill strømavtale hos Fortum

Dersom du allerede er eksisterende kunde hos NorgesEnergi vil du automatisk bli Fortum-kunde 13.mai. Du beholder samme avtale og pris, og trenger ikke foreta deg noe. 

Nei, kontrakten din overføres automatisk til Fortum 13. mai 2024, uten at du trenger å gjøre noe. Ønsker du ikke å bli med over til Fortum må du selv si opp avtalen din senest 7. mai. 

Fakturaen din vil bli sendt på samme måte som i dag. Hvis du betaler med AvtaleGiro, blir den automatisk overført.

Dersom du oppsparte Bonustimer hos NorgesEnergi, vil disse bli videreført til Fortum. Avslutter du strømavtalen din hos NorgesEnergi, vil du miste dine oppsparte Bonustimer.

Bonustimene vil bli utbetalt som rabatt på strømfakturaen du mottar fra Fortum i august 2024 for forbruket i juli. Bytter du leverandør nå så vil du miste dine oppsparte bonustimer. 

Dersom du skal melde flytting av strømavtalen din, kan du gjøre dette på Min side hos NorgesEnergi. 

Gå til Min side

Dersom du skal flytte ut av din bolig, uten å bestille en ny strømavtale, kan du kontakte vårt kundesenter. 

Telefon: 38100080

Epost: kundeservice@norgesenergi.no

Åpningstider: Hverdager 8:00 - 16:00. 

All rabatt du har samlet gjennom verving vil bli trukket fra på den siste NorgesEnergi-faktura i forbindelse med sammenslåingen.

Fra og med 14. mai kan du starte å verve venner og familie til Fortum, da vil du finne din unike vervelenke på Min side. 

Din opptjening av Norwegian Cashpoints vil fortsette i Fortum. Du beholder samme avtale og pris. 

Du kan enkelt bestille strømavtale hos Fortum. Følg denne lenken for å bestille strømavtale hos Fortum.

Bestill strømavtale hos Fortum

Dersom du allerede er eksisterende kunde hos NorgesEnergi vil du automatisk bli Fortum-kunde 13. mai. Du beholder samme avtale og pris og trenger ikke foreta deg noe. 

Om tilleggstjenester

Du beholder de samme valgfrie tilleggstjenestene som du har i dag, til samme pris. Du trenger ikke foreta deg noe.

Du beholder strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester til samme pris også etter 13. mai, da du automatisk blir kunde hos Fortum.

Husk at du kan se informasjon om din strømavtale og tilleggstjenester på NorgesEnergi Min side

Ja, du beholder strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester med uendret pris også etter 13. mai, når du automatisk blir kunde hos Fortum. 

Strømkonto vil derfor fortsette å jevne ut betalingen av dine strømregninger fra Fortum. På din faktura fra tjenesteleverandør Tellier Service vil det fremover være spesifisert at betalingsutjevningen er tilknyttet dine Fortum-fakturaer, og du vil fra og med mai finne dine Strømkonto-fakturaer på Min side på Fortum.no. 

Du beholder strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester med uendret pris også etter 13. mai, da du automatisk blir kunde hos Fortum.

Dersom du har takket ja til fastpristilbud, er dette kun gjeldende for april (til og med 30. april). Det vil si at når fusjonen finner sted er du ute av fastprisperioden. Vi minner om at fastpristilbud har bindingstid. Dersom du avslutter ditt kundeforhold før fastprisperioden er ute, vil dette medføre et bruddgebyr.

Om faktura og betaling

Fakturaer kommer til å sendes på lik måte som i dag. Bare med nytt design og ny avsender.

Har du takket "Ja takk til alle" i nettbanken din, vil du automatisk motta eFaktura fra Fortum.

Dersom du ikke har takket ja til alle, vil du få faktura i posten. Papirfakturagebyret er på 7 kr per faktura.

Hvis du betaler med avtalegiro, blir den automatisk overført. Du trenger ikke foreta deg noe.

Du vil motta siste faktura fra NorgesEnergi siste halvdel av mai. Fakturaen vil inneholde:

  • Strømforbruk for hele april og for første halvdel av mai
  • Nettleie og eventuell strømstøtte for april

Du vil motta første faktura fra Fortum i juni. Første faktura fra Fortum vil inneholde: 

  • Strømforbruk for siste halvdel av mai
  • Nettleie og eventuell strømstøtte for hele mai

Ja, fakturaen vil ha et annet utseende, men den samme informasjonen vil være inkludert.  

Om Min side og app

Du får tilgang til Mitt Fortum-appen og Min side 14. mai.

Ja, du vil fortsatt ha tilgang til Min side og app. 

Tjenestene har de samme funksjonene, pluss litt til. Du kan lese mer om Mitt Fortum her.

Husk at du får tilgang til Mitt Fortum fra 14.mai. Du vil også motta informasjon fra Fortum om hvordan du kan ta i bruk tjenestene. 

Du får tilgang til Mitt Fortum (App og Min side) 14.mai, samme dag som strømforsyningen fra Fortum starter.

Du vil motta informasjon fra Fortum om hvordan du kan ta i bruk tjenestene.

Ja, du får med deg historisk data som faktura og strømforbruk over til Fortum. 

Dine forbruksdata for siste tre år og fakturahistorikk tilbake til januar 2023 vil bli overført fra NorgesEnergi til Fortum og vil være synlig i Mitt Fortum-appen og på Mine sider. Dette vil du miste ved bytte til en annen leverandør. 

Kundeservice

Vårt kundesenter er åpent på hverdager 8:00-16:00. Våre medarbeidere sitter klare og hjelper deg med alle dine spørsmål om strøm. 

Husk at som kunde i NorgesEnergi har du alltid tilgang til våre kundetjenester ved å logge inn på Min side eller app.

Kontakt oss

Kontaktskjema

Telefon: 38100080

Epost: kundeservice@norgesenergi.no