NorgesEnergi blir til Fortum. 13. mai forener vi krefter med Fortum. Les mer om fusjonen her eller bestill strømavtale hos Fortum.

App og Min side

Se ofte stilte spørsmål om Min side eller logg inn.

Har du bedriftsavtale? Gå til energivakten her

NorgesEnergi blir til Fortum

Du beholder samme avtale og pris, og trenger ikke foreta deg noe.

13. mai forener vi krefter. Alle NorgesEnergi-kunder vil automatisk bli kunde hos Fortum denne datoen. Har du spørsmål om fusjonen? Les mer her. 

Last ned NorgesEnergi-appen

Logg inn i appen og få full kontroll over dine strømkostnader. Her kan du se strømpris time for time, faktura og følge med på ditt strømforbruk. Les mer om NorgesEnergi appen her.

 

Problemer med innlogging

Dersom du har glemt passordet ditt kan du enkelt lage et nytt passord. 

  1. Gå til Logg inn på Min side
  2. Velg brukernavn og passord
  3. Klikk på "Glemt passord?"
  4. Skriv inn din e-post
  5. Klikk på lenken i e-posten
  6. Skriv inn ditt nye passord
  7. Klikk på "Lagre nytt passord"

Får du feilmelding? 

  • Sjekk søppelpost
  • Prøv en annen e-postadresse. Kanskje du har flere e-poster?
  • Prøv å logge inn med BankID

Dersom du fortsatt ikke får til å logge inn, ta kontakt med vårt kundesenter. Send inn en henvendelse via kontaktskjema så hjelper vi deg.

Slik oppretter du ny bruker på Min side.

  1. Gå til Logg inn på Min side
  2. Velg "Opprett ny bruker"
  3. Skriv inn ditt fødselnummer
  4. Vi sender seg en SMS til ditt mobilnummer. Skriv inn koden
  5. Opprett brukernavn og passord
  6. Klikk på "Registrer bruker"

Får du feilmelding? Da har du allerede en bruker på Min side. 

  • Prøv å logge inn med BankID
  • Velg "Glemt passord" for å logge inn på din eksisterende konto

Dersom du fortsatt ikke får til å logge inn, ta kontakt med vårt kundesenter. Send inn en henvendelse via kontaktskjema så hjelper vi deg.

Dette er de vanligste årsakene til at du ikke får logget inn:

1. Du har ikke registrert en bruker. Det kan du gjøre her.

2. Du bruker et nytt nummer eller en e-postadresse som vi ikke har fått beskjed om. Bruk vårt kontaktskjema og vi vil oppdatere dette.

3. Du har ikke lenger en avtale hos oss. Send en henvendelse via vårt kontaktskjema og fortell oss hva vi kan hjelpe deg med.

Ofte stilte spørsmål

Slik finner du forbruk på Min side

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Ditt forbruk"

Her kan du se ditt forbruk per dag, måned og år. 

Slik sammenligner du forbruk på Min side

  1. Gå til ditt strømforbruk på Min side
  2. Velg dag, måned eller år du ønsker å sammenligne med
  3. Huk av boksen "Sammenlign med året før"
  4. Klikk på pris eller forbruk for en periode for å skjule eventuelle uønskede grafer

Slik finner du strømpris time for time

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "strømpris time for time"
  3. Velg mellom i går, i dag eller i morgen. 
  4. Du kan velge om du vil se strømpris med eller uten mva.

Morgendagens strømpris vil bli tilgjengelig rundt kl 13:00. 

Slik finner du gjennomsnittspris for i dag

  1. Logg inn på Min side
  2. Bla ned til "Gjennomsnittspris"
  3. Her finner du gjennomsnittspris for i dag og gjennomsnittspris for i morgen

Slik bestiller du strøm til en annen adresse: 

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Se dine strømavtaler"
  3. Klikk på "Hvis du ønsker å bestille strøm til flere adresser kan du gjøre det her" øverst på siden
  4. Fyll ut skjemaet

Merk deg at ved å bruke dette skjemaet så legger du til en ny adresse, denne adressen vil ikke erstatte din eksisterende strømavtale. Dersom du skal melde flytting av strømavtale, les mer her

Slik melder du flytting av strøm

  1. Logg inn på Min side
  2. Åpne menyen i høyre hjørne og klikk på "flytte"
  3. Velg mellom:
    Innflytting: Du overtar en ny bolig og beholder din eksisterende 
    Inn- og utflytting: Du flytter inn i ny bolig og ut av din eksisterende
    Utflytting: Du flytter ut av din eksisterende bolig
  4. Fyll ut skjemaet. Du kan selv velge overtakelsesdato

Du mottar straks en ordrebekreftelse på epost.

Slik bestiller du tilleggstjenester på Min Side

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Se dine strømavtaler"
  3. Bla ned til tilleggstjenester
  4. Klikk på "Les mer og bestill" på den tilleggstjenesten du ønsker
  5. Huk av "Jeg har lest og godtatt vilkårene og er kjent med angreretten"
  6. Klikk på "Bestill"

Du mottar straks en ordrebekreftelse på epost. 

Slik avbestiller du en tilleggstjeneste

  1. Klikk på "flere valg"
  2. Bla ned til bunnen og bekreft. 

Slik oppdaterer du samtykke på Min side

  1. Logg inn på Min side
  2. Åpne menyen i høyre hjørne og klikk på "Profil"
  3. Klikk på seksjonen "Markedsføring" eller "Kundekommunikasjon"
  4. Klikk på "Ja" eller "Nei" på ønsket samtykke

Samtykke til markedsføring: Ved å samtykke til dette godtar du at NorgesEnergi kan sende deg tilbud som ikke er relatert til din strømavtale. Dette kan være andre produkter fra NorgesEnergi eller produkter fra samarbeidspartnere. Du velger selv om du vil motta dette på SMS, epost eller begge. 

Samtykke til kundekommunikasjon: Ved å samtykke til dette godtar du at NorgesEnergi kan sende deg informasjon og fordeler relatert til ditt kundeforhold. Det kan for eksempel innebære konkurranser, artikler eller lignende. Du velger selv om du vil motta dette på SMS, epost eller begge. 

Slik endrer du strømavtale

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Se dine strømavtaler"
  3. Klikk på "Endre strømavtale"
  4. Fullfør skjemaet

Etter du har bekreftet bytte av strømavtale vil du motta en ordrebekreftelse på epost. Din nye strømavtale vil tre i kraft etter 14 dager. Dersom du ønsker raskere oppstart kan du kontakte vårt kundesenter:

Epost: Kundeservice@norgesenergi.no
Telefon: 38 10 00 80

Slik utsetter du faktura på Min side: 

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Til fakturaoversikt"
  3. Velg nyeste faktura
  4. Klikk på "utsett faktura" og bekreft

Merk deg at du kun kan utsette fakturaer som ikke er betalt og som ikke har passert forfallsdato. 

Slik deler du opp faktura på Min side: 

  1. Logg inn på Min side
  2. Klikk på "Til fakturaoversikt"
  3. Velg nyeste faktura
  4. Klikk på "Del faktura" og bekreft

Merk deg at du kun kan dele opp fakturaer som ikke er betalt og som ikke har passert forfallsdato. 

Utsettelse og oppdeling av faktura er helt kostnadsfritt. Dersom faktura ikke betales ved forfall, påløper forsinkelsesrenter og evt. gebyr i henhold til gjeldende lovverk. Det gis normalt ikke betalingsutsettelse dersom du har flere ubetalte fakturaer, allerede har fått tilsendt purring eller har inkassosaker.

Kundeservice

Vårt kundesenter er åpent på hverdager 8:00-16:00. Våre medarbeidere sitter klare og hjelper deg med alle dine spørsmål om strøm. 

Husk at som kunde i NorgesEnergi har du alltid tilgang til våre kundetjenester ved å logge inn på Min side eller app. 

Kontakt oss

Kontaktskjema

Telefon: 38100080

Epost: kundeservice@norgesenergi.no