På flyttefot?
Husk å ta med deg strømmen på flyttelasset.

Meld flytting på Min side
Meld flytting av strømavtale eller bestill strøm i god tid før overtakelse av ny bolig.
Meld flytting på Min side:
- Innflytting: Legg til ny adresse
- Utflytting og innflytting: Si opp strømmen i din gamle bolig og bestill strøm til din nye bolig.
- Utflytting: Si opp din strømavtale
Ikke kunde hos NorgesEnergi? Se våre strømavtaler her
Ofte stilte spørsmål
Flytte inn i ny adresse
Slik melder du flytting av strømavtale
- Logg inn på Min side
- Åpne menyen i høyre hjørne
- Klikk på "flytte"
- Velg mellom "Innflytting" og "utflytting og innflytting"
Innflytting: Skriv inn din nye adresse og overtakelsesdato
Utflytting og innflytting: Skriv inn datoen du flytter inn, skriv inn din nye adresse og overtakelsesdato.
Du mottar straks en ordebekreftelse.
Ikke kunde hos NorgesEnergi? Bestill strøm her.
Du kan bestille strøm både før og etter overtakelse av ny bolig
Slik melder du flytting før overtakelse
- Logg inn på min side
- Åpne menyen i høyre hjørne og klikk på "flytte"
- Velg enten "innflytting" eller "utflytting og innflytting"
- Fyll ut skjema og skriv inn overtagelsesdatoen din
Du mottar straks en ordrebekreftelse
Slik melder du flytting etter overtakelse
- Logg inn på min side
- Åpne menyen i høyre hjørne og klikk på "flytte"
- Velg "innflytting"
- Fyll ut skjema og skriv inn overtagelsesdatoen din
Obs: Du kan melde flytting av strøm 30 dager tilbake i tid. Du vil få en feilmelding dersom du melder flytting lengre tilbake i tid.
Du mottar straks en ordrebekreftelse
Trenger du hjelp? Vårt kundesenter hjelper deg gjerne!
Telefon: 38 10 00 80
E-post: Kundeservice@norgesenergi.no
Når du flytter har du tre alternativer:
- Meld innflytting: Du overtar en ny bolig og beholder din eksisterende
- Meld utflytting og innflytting: Du flytter inn i ny bolig og ut av din eksisterende
- Meld utflytting: Du flytter ut av din eksisterende bolig
Husk at du må melde utflytting senest tre dager før du flytter ut av din eksisterende bolig
Slik melder du flytting av strømavtale
- Logg inn på Min side
- Åpne menyen i høyre hjørne
- Klikk på "flytte"
- Velg mellom innflytting, ut- og innflytting eller utflytting
- Fullfør skjema
- Du mottar snart en ordrebekreftelse
Trenger du hjelp? Vårt kundesenter hjelper deg gjerne!
Telefon: 38 10 00 80
E-post: Kundeservice@norgesenergi.no
Har du glemt å bestille strøm kan du melde flytting 30 dager tilbake i tid. Dersom du ikke bestiller strøm innenfor denne perioden vil du settes på noe som heter leveringspliktig strøm med fakturering direkte fra netteier.
Er du ikke kunde hos NorgesEnergi? Bestill strøm her
Er du kunde hos NorgesEnergi? Meld innflytting på Min side her.
Du trenger ikke å kontakte netteier når du har meldt flytting hos oss.
Flytte ut av gammel adresse
Slik melder du utflytting på Min side
- Logg inn på Min side
- Åpne menyen i høyre hjørne
- Klikk på "Flytte"
- Klikk på "Meld utflytting"
- Skriv inn datoen du flytter ut
- Klikk på "Send flyttemelding"
Obs! Husk at du må melde utflytting senest tre dager før du flytter ut fra boligen
Trenger du hjelp? Vårt kundesenter hjelper deg gjerne!
Telefon: 38 10 00 80
E-post: Kundeservice@norgesenergi.no
Strømavtalen vil fortsette som vanlig helt til ny eier/leietaker overtar strømmen eller til du melder flytting. Du risikerer dermed å betale for strømmen til noen andre.
Husk at ny eier/leietaker kan bestille strøm 30 virkedager tilbake.

Sjekkliste for flytting
- Bestill strøm
Husk å bestille strøm eller melde flytting av din eksisterende avtale til din nye bolig.
Bestill strøm Meld flytting - Si opp gammel strømavtale
Dersom du glemmer å si opp din gamle avtale, risikerer du å betale for strømutgiftene til ny eier.
Si opp gammel avtale - Meld fra til Folkeregisteret og Posten
Få posten sendt til din nye adresse og oppdater din adresse i folkeregisteret