Bytte strømleverandør - enkelt og kostnadsfritt
Det å bytte strømleverandør er helt kostnadsfritt og enklere enn noen gang. Det er likevel et par ting du må være oppmerksom på.

Å bytte strømleverandør er verken vanskelig eller tidkrevende.
Den absolutt enkleste måten du kan bytte strømleverandør på er ved å fylle ut et bestillingsskjema på nett. Da får vi informasjonen du fyller ut med en gang, og vi starter strømleveransen så snart vi kan etter at vi har fått tommel opp fra Elhub (strømbransjens fellesportal). Elhub gir også beskjed til den gamle leverandøren din om at et bytte skal skje, så det er ikke nødvendig å ta kontakt med dem.
Vi anbefaler at du har målernummeret klart når du skal bestille strøm. Målernummeret finner du på selve strømmåleren i boligen din.
Skal du si opp i forbindelse med flytting?
Du kan enkelt si opp avtalen på adressen du flytter fra via flytteskjemaet vårt. Der kan du også sørge for å få med deg strømavtalen din til den nye adressen. Husk å melde flytting i god tid, slik at du unngår å måtte betale strømregningen på den gamle adressen din lengre enn nødvendig.
Når vi trenger mer informasjon
Uavhengig av hvordan du bestiller, om det er på nett, over telefon eller i butikk, kan det hende vi i ettertid vil trenge mer informasjon fra deg for å kunne sette i gang. Dette kan innebære at vi spør om et målepunkt-ID, som er identifikasjonsnummeret til strømmåleren. Dette nummeret finner du kun på en tidligere strømregning (du finner det ikke i sikringsskapet), og vi trenger de siste åtte sifrene. Hvis du ikke finner en gammel regning kan du spørre den lokale netteieren din hva ditt målepunkt-ID er.
En målepunkt-ID kan se slik ut 7070575000xxxxxxxx.

Netteier sørger for at strømmen kommer fram til huset ditt. Denne kan du ikke bytte ut.
Selv om du bytter strømleverandør, må du fortsatt betale nettleie til ditt lokale nettselskap. De sørger for at strømmen kommer fra nettet og inn til huset ditt, og det er ikke mulig å skifte nettleverandør.
Les også: Hva er forskjellen på strøm og nettleie