NorgesEnergi har blitt til Fortum. Logg inn på Min side eller Bestill strømavtale hos Fortum.

NorgesEnergi sertifisert for Trygg Strømhandel

01. september 2021

Det sier Hans-Erik Ramsdal som er administrerende direktør i NorgesEnergi

1.September ble det nemlig klart hvilke av de norske strømleverandørene som tilfredsstiller kravene i den nye ordningen Trygg Strømhandel. Ordningen er et resultat av et initiativ mellom Energi Norge og Distriktsenergi og administreres av Det Norske Veritas.

— NorgesEnergi støtter alle tiltak som gjør det enklere å være strømkunde, og som styrker tilliten til strømbransjen som helhet. Derfor er jeg også noe overrasket over at ikke listen over sertifiserte strømleverandører inneholder navn på nye aktører i bransjen som har gått høyt ut når bransjen har blitt kritisert, sier Hans-Erik Ramsdal i NorgesEnergi.

Her er de viktigste kravene i Trygg strømhandel:

Kvalitetsstempel

—Vi ønsker at Trygg strømhandel skal bli et kvalitetsstempel som kundene vil se etter når de velger strømleverandør. Samtidig gir vi leverandørene et verktøy for å kunne gjøre en enda bedre jobb ut mot kundene, sier Knut Kroepelien, administrerende direktør i Energi Norge.

Norgessjef i DNV, Tommy Bjørnsen er imponert over bransjen

— Gjennom sitt sertifiseringsløp har selskapene vist hvordan de møter kravene i ordningen og jobber systematisk for å sikre gode leveranser til sine kunder. Vi er imponert over hvordan bransjen har tatt tak i de utfordringene de har møtt, etablert en felles standard, og hvordan selskapene har tatt den ut i sine organisasjoner.

NorgesEnergi er de opptatt av at flere strømleverandører skal følge etter.

— Vi håper vi får selskap av flere strømleverandører fremover. Det er til det beste for kundene og for bransjen, sier Ramsdal i NorgesEnergi.