Verv en venn og spar penger
Verv en venn til NorgesEnergi og dere får begge 500 kroner i rabatt på strømregningen
Slik fungerer verving
Kort fortalt får du og din venn 500 kroner i rabatt på strømregningen. Rabatten trekkes fra når vennen din har vært kunde hos oss i en måned.
Det beste av alt - du kan verve så mange venner du vil!
Vennen din får strømavtalen Spotpris:
- Spotprisavtale som følger strømprisen time for time
- Fastebeløp på kun 49 kr/mnd + et påslag på 3,90 øre/kWh
- eFaktura 0 kr / papirfaktura 7 kr
- Ingen bindingstid eller forskuddsbetaling
- Nye kunder kan bli kredittvudert
Du kan sammenligne strømavtalen med andre avtaler på Forbrukerrådets strømprisportal.
Ofte stilte spørsmål om verving
For deg som verver
Verving er kun for privatkunder. Rabatten kan ikke utbetales i kontanter, men trekkes fra beløpet på fakturaen som produseres etter at den vervede er blitt kunde hos NorgesEnergi. Rabatten bortfaller dersom den som verves bytter til en annen strømleverandør før første måned er gjennomført. Rabatten er på 500 kroner.
For deg som blir vervet
Du kan ikke bli vervet hvis du har en aktiv strømavtale hos NorgesEnergi på det aktuelle anlegget. Tilbudet gjelder privatkunder. Rabatten kan ikke utbetales i kontanter, men trekkes fra beløpet på første faktura. Rabatten bortfaller dersom du bytter til en annen strømleverandør før første måned er gjennomført. Rabatten er på 500 kroner.
Om rabatten
Rabatten gjelder kun strømutgifter, og ikke nettleie. Det trekkes kun fra én opptjent ververabatt per faktura, som betyr at du får 500 kroner i ververabatt på tre ulike fakturaer dersom du har vervet 3 venner. Ververabatten avregnes mot ditt faktiske strømforbruk på strøm levert fra oss. Om faktisk forbruk er under kr 500,- på strøm (levert fra NorgesEnergi), så vil resterende ververabatt overføres og trekkes fra på neste faktura (opptil 500 kroner).
Det kan være én av følgende årsaker til at du ikke har mottatt ververabatten din når du har forsøkt å verve noen:
1. Den du vervet byttet strømleverandør igjen før det var gått én måned.
2. Den du forsøkte å verve har ikke akseptert invitasjonen din.
3. Den du vervet har ikke fått oppstart på strømavtalen sin (se Hvorfor er jeg ikke blitt kunde?).
4. Den du vervet har en en aktiv strømavtale, men dette skjedde etter at fakturaen din ble produsert. Du vil da få rabatten på din neste faktura.
5. Den du vervet var allerede kunde fra før av på det aktuelle strømanlegget.
Det kan være flere årsaker til dette:
1. Vi mangler informasjon for å starte strømleveransen, som for eksempel målernummer.
2. Vi finner deg ikke registrert på adressen du oppga. Kanskje du nylig har flyttet inn? Da kan du sende oss målernummer, målerstand og overtakelsesdatoen, og vi ordner resten.
3. Vi finner deg ikke registrert på adressen du oppga. Kan det være registrert på samboer eller ektefelle? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.
4. Du bor i et borettslag med en felles strømavtale for alle beboerne, og du kan derfor ikke bestille strøm selv.