Forutsigbarhet når du trenger det!

Prissikring (tidligere Vintertrygghet)

Med Prissikring har du mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene - når strømprisen svinger som mest! Du får melding fra oss når du har mulighet til å velge fastpris og du trenger ikke å overvåke prisene selv.

Du kan bestille Prissikring via Min side eller ved å kontakte oss på 38 10 00 80.

Fastpris – hvis du vil!

Med Prissikring får du tilbud om fastpris i korte, relevante perioder. Du velger selv om du vil benytte deg av fastpristilbudet. Når fastprisperioden er over, tilbakeføres du automatisk til din opprinnelige strømavtale- og pris. Fastpristilbudet gis på epost eller sms, og du bekrefter om du ønsker å benytte tilbudet inne på Min side eller ved å kontakte kundesenteret vårt. 

Vi overvåker strømmarkedet for deg

Det er mange faktorer som påvirker strømprisen. Du som har Prissikring mottar 4-6 nyhetsbrev gjennom året, hvor vi holder deg oppdatert om utviklingen i markedet, og hva som ellers rører seg i en bransje i endring og utvikling.

Har du ikke Prissikring fra før kan du bestille det på Min side

Vilkår for Prissikring

25.05.2018

  1. Partene og avtaleinngåelse
    Denne avtalen om Prissikring («Avtalen») er inngått mellom deg og NorgesEnergi AS («NorgesEnergi»). Avtalen inngås ved at du bekrefter aksept av Avtalen i forbindelse med din bestilling. 
  2. Om Prissikring  
    Prissikring er et konsept fra NorgesEnergi hvor du har du en mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene. Prissikring er et fordelsprodukt tilknyttet din strømavtale.

Avtalen består av:

  • Standard kraftleveringsavtale fremforhandlet mellom Energi Norge og Forbrukertilsynet. Se: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/standardkontrakter/standard-kraftleveringsavtale  
  • Særvilkår NorgesEnergi
  • Produktvilkår tilknyttet din strømavtale
  • Særvilkår for Prissikring
  1. Produkt
    Produktet som leveres er Prissikring. Tjenesten er et selvstendig produkt og reguleres av vilkårene i denne Avtalen. Oppdatert produktinnhold i Prissikring finnes til enhver tid på norgesenergi.no.
  2. Produktinnhold
    Prissikring innebærer at NorgesEnergi overvåker kraftmarkedet for kunden, med målsetting om å tilby kunden mulighet for beskyttelse mot høye strømpriser i utsatte perioder. Dette gjøres gjennom å tilby kunden en fastpris for gitte perioder gjennom året. Slike tilbud vil inneholde informasjon om NorgesEnergi sin markedsvurdering og/eller konkrete tilbud om en fastpris. Kunden velger deretter på selvstendig grunnlag om de mottatte tilbud benyttes. NorgesEnergi har intet erstatningsansvar overfor kunden i forhold til markedsvurderingene, med mindre NorgesEnergi har opptrådt grovt uaktsomt.
  3. Nærmere om fastpris
    Som en del av Prissikring kan kunden velge fastpris for en gitt periode. Inngått fastpris er bindende for hele perioden. Dersom kundens produkt er et garantiprodukt, inngår ikke fastprisperioden i garantiberegningen. Dersom kunden avbryter fastprisleveransen før utløpet av avtalt periode er kunden ansvarlig for NorgesEnergi sitt økonomiske tap ved at leveransen ikke fullføres. Det økonomiske tapet beregnes etter alminnelige erstatningsrettslige prinsipper. Dette punktet erstatter § 3-1 Standard kraftleveringsavtale. 
  4. Leveringsvolum
    Fastpris i henhold til disse vilkårene begrenses til et leveringsvolum som tilsvarer kundens gjennomsnittlige kraftforbruk de siste 3 årene, for den perioden fastpris gis. Ved forbruksendringer ut over +/- 10 % i avregningsperioden kan selger etteravregne merutgifter i henhold til veid forbruksmønster gjennom hele året. NorgesEnergi avregner etter NordPool ASAs områdepris (spotpris) med et påslag på 3,60 øre/kWh inkl. mva i handels/servicekostnader. Dette punktet erstatter de generelle vilkårenes § 3-1.
  5. Offentlig regulering av kraftmarkedet
    Fastpris i henhold til disse vilkårene gjelder ikke dersom det vedtas iverksettelse av tiltak som er hjemlet i kap. 6 i Energiloven av 29.06.1990 nr. 50, og disse tiltakene påvirker NorgesEnergi sin mulighet til å levere elektrisk kraft som forutsatt til kunden. I slike tilfeller vil kundene bli varslet direkte eller på Min side dersom avtalt med kunden. Fastpris vil være suspendert inntil myndighetene avvikler innførte tiltak og normal leveranse kan gjenopptas. 

Punktene 5, 6 og 7 erstatter Standard kraftleveringsavtale § 3-1. 

  1. Kommunikasjon
    Kunden kan velge å motta kommunikasjon via e-post eller sms. Kunden er selv ansvarlig for at e-postadresse og mobilnummer til enhver tid er oppdatert. Dersom kunden ønsker å benytte seg av tilbud i Prissikring, må kunden informere NorgesEnergi enten via norgesenergi.no eller muntlig pr telefon. På norgesenergi.no eller Kundeservice oppgis de til enhver tid gjeldende og oppdaterte priser.
  2. Behandling av personopplysninger
    Vår personvernerklæring inneholder informasjon om hvordan NorgesEnergi behandler personopplysninger. Vi anbefaler kunden å lese denne. Se https://www.norgesenergi.no/om-oss/personvern.
  3. Betaling
    Prissikring faktureres på kundens strømfaktura fra NorgesEnergi. Betaling for Prissikring beregnes for den tid kunden har hatt produktet, og avregning foretas etterskuddsvis. Prissikring faktureres i henhold til den til enhver tid gjeldende pris og vilkår som fremkommer på norgesenergi.no.
  4. Endring
    NorgesEnergi kan endre innholdet i og prisen for Prissikring. Endring av innhold foretas med 3 ukers varsel og meldes direkte til kunden eller på Min side dersom avtalt med kunden. Såfremt kunden melder oppsigelse av Prissikring etter at det er varslet om slik endring og før endringen trer i kraft, vil kunden kun bli avregnet for perioden frem til endringen trer i kraft og da til tidligere kostnad for Prissikring
  5. Oppsigelse
    Prissikring kan sies opp av begge parter. Oppsigelse fra kunden kan gjøres umiddelbart og uten oppsigelsestid via norgesenergi.no, eller til Kundeservice på telefon 38 10 00 80. Ved oppsigelse fra NorgesEnergi sin side gjelder en oppsigelsestid på 3 uker. Oppsigelse av Prissikring har ikke virkning for eventuell avtale som er inngått om fastpris, jf. pkt 3 ovenfor.
  6. Angrerett
    Dersom avtale om kjøp inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted, har privatpersoner 14 dagers angrefrist i henhold til bestemmelsene i lov om angrerett. Melding om bruk av angreretten må sendes skriftlig til NorgesEnergi innen angrefristen utløper.

 

Prissikring koster 49 kroner per måned.

Fastpris – hvis du vil!

Med Prissikring får du tilbud om fastpris i korte, relevante perioder. Du velger selv om du vil benytte deg av fastpristilbudet. Når fastprisperioden er over, tilbakeføres du automatisk til din opprinnelige strømavtale- og pris. Fastpristilbudet gis på epost eller sms, og du bekrefter om du ønsker å benytte tilbudet inne på Min side eller ved å kontakte kundesenteret vårt. 

Vi overvåker strømmarkedet for deg

Det er mange faktorer som påvirker strømprisen. Du som har Prissikring mottar 4-6 nyhetsbrev gjennom året, hvor vi holder deg oppdatert om utviklingen i markedet, og hva som ellers rører seg i en bransje i endring og utvikling.

Har du ikke Prissikring fra før kan du bestille det på Min side

Vilkår for Prissikring

25.05.2018

  1. Partene og avtaleinngåelse
    Denne avtalen om Prissikring («Avtalen») er inngått mellom deg og NorgesEnergi AS («NorgesEnergi»). Avtalen inngås ved at du bekrefter aksept av Avtalen i forbindelse med din bestilling. 
  2. Om Prissikring  
    Prissikring er et konsept fra NorgesEnergi hvor du har du en mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene. Prissikring er et fordelsprodukt tilknyttet din strømavtale.

Avtalen består av:

  • Standard kraftleveringsavtale fremforhandlet mellom Energi Norge og Forbrukertilsynet. Se: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/standardkontrakter/standard-kraftleveringsavtale  
  • Særvilkår NorgesEnergi
  • Produktvilkår tilknyttet din strømavtale
  • Særvilkår for Prissikring
  1. Produkt
    Produktet som leveres er Prissikring. Tjenesten er et selvstendig produkt og reguleres av vilkårene i denne Avtalen. Oppdatert produktinnhold i Prissikring finnes til enhver tid på norgesenergi.no.
  2. Produktinnhold
    Prissikring innebærer at NorgesEnergi overvåker kraftmarkedet for kunden, med målsetting om å tilby kunden mulighet for beskyttelse mot høye strømpriser i utsatte perioder. Dette gjøres gjennom å tilby kunden en fastpris for gitte perioder gjennom året. Slike tilbud vil inneholde informasjon om NorgesEnergi sin markedsvurdering og/eller konkrete tilbud om en fastpris. Kunden velger deretter på selvstendig grunnlag om de mottatte tilbud benyttes. NorgesEnergi har intet erstatningsansvar overfor kunden i forhold til markedsvurderingene, med mindre NorgesEnergi har opptrådt grovt uaktsomt.
  3. Nærmere om fastpris
    Som en del av Prissikring kan kunden velge fastpris for en gitt periode. Inngått fastpris er bindende for hele perioden. Dersom kundens produkt er et garantiprodukt, inngår ikke fastprisperioden i garantiberegningen. Dersom kunden avbryter fastprisleveransen før utløpet av avtalt periode er kunden ansvarlig for NorgesEnergi sitt økonomiske tap ved at leveransen ikke fullføres. Det økonomiske tapet beregnes etter alminnelige erstatningsrettslige prinsipper. Dette punktet erstatter § 3-1 Standard kraftleveringsavtale. 
  4. Leveringsvolum
    Fastpris i henhold til disse vilkårene begrenses til et leveringsvolum som tilsvarer kundens gjennomsnittlige kraftforbruk de siste 3 årene, for den perioden fastpris gis. Ved forbruksendringer ut over +/- 10 % i avregningsperioden kan selger etteravregne merutgifter i henhold til veid forbruksmønster gjennom hele året. NorgesEnergi avregner etter NordPool ASAs områdepris (spotpris) med et påslag på 3,60 øre/kWh inkl. mva i handels/servicekostnader. Dette punktet erstatter de generelle vilkårenes § 3-1.
  5. Offentlig regulering av kraftmarkedet
    Fastpris i henhold til disse vilkårene gjelder ikke dersom det vedtas iverksettelse av tiltak som er hjemlet i kap. 6 i Energiloven av 29.06.1990 nr. 50, og disse tiltakene påvirker NorgesEnergi sin mulighet til å levere elektrisk kraft som forutsatt til kunden. I slike tilfeller vil kundene bli varslet direkte eller på Min side dersom avtalt med kunden. Fastpris vil være suspendert inntil myndighetene avvikler innførte tiltak og normal leveranse kan gjenopptas. 

Punktene 5, 6 og 7 erstatter Standard kraftleveringsavtale § 3-1. 

  1. Kommunikasjon
    Kunden kan velge å motta kommunikasjon via e-post eller sms. Kunden er selv ansvarlig for at e-postadresse og mobilnummer til enhver tid er oppdatert. Dersom kunden ønsker å benytte seg av tilbud i Prissikring, må kunden informere NorgesEnergi enten via norgesenergi.no eller muntlig pr telefon. På norgesenergi.no eller Kundeservice oppgis de til enhver tid gjeldende og oppdaterte priser.
  2. Behandling av personopplysninger
    Vår personvernerklæring inneholder informasjon om hvordan NorgesEnergi behandler personopplysninger. Vi anbefaler kunden å lese denne. Se https://www.norgesenergi.no/om-oss/personvern.
  3. Betaling
    Prissikring faktureres på kundens strømfaktura fra NorgesEnergi. Betaling for Prissikring beregnes for den tid kunden har hatt produktet, og avregning foretas etterskuddsvis. Prissikring faktureres i henhold til den til enhver tid gjeldende pris og vilkår som fremkommer på norgesenergi.no.
  4. Endring
    NorgesEnergi kan endre innholdet i og prisen for Prissikring. Endring av innhold foretas med 3 ukers varsel og meldes direkte til kunden eller på Min side dersom avtalt med kunden. Såfremt kunden melder oppsigelse av Prissikring etter at det er varslet om slik endring og før endringen trer i kraft, vil kunden kun bli avregnet for perioden frem til endringen trer i kraft og da til tidligere kostnad for Prissikring
  5. Oppsigelse
    Prissikring kan sies opp av begge parter. Oppsigelse fra kunden kan gjøres umiddelbart og uten oppsigelsestid via norgesenergi.no, eller til Kundeservice på telefon 38 10 00 80. Ved oppsigelse fra NorgesEnergi sin side gjelder en oppsigelsestid på 3 uker. Oppsigelse av Prissikring har ikke virkning for eventuell avtale som er inngått om fastpris, jf. pkt 3 ovenfor.
  6. Angrerett
    Dersom avtale om kjøp inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted, har privatpersoner 14 dagers angrefrist i henhold til bestemmelsene i lov om angrerett. Melding om bruk av angreretten må sendes skriftlig til NorgesEnergi innen angrefristen utløper.

 

Prissikring koster 49 kroner per måned.