Logoen til NorgesEnergi


Bytte strømleverandør - enkelt og kostnadsfritt

27.02.2019

Det å bytte strømleverandør er helt kostnadsfritt og enklere enn noen gang. Det er likevel et par ting du må være oppmerksom på.  

Den absolutt enkleste måten du kan bytte strømleverandør på er ved å fylle ut et bestillingsskjema på nett. Da får vi informasjonen du fyller ut med en gang, og vi starter strømleveransen så snart vi kan etter at vi har fått tommel opp fra Elhub (strømbransjens felles portal).

Elhub gir også beskjed til den gamle leverandøren din om at et bytte skal skje. 

Oftest betyr dette at du får NorgesEnergi-strøm i stikkontakten innen et par uker fra du bestilte.

Vi anbefaler at du har målernummeret klart når du skal bestille strøm. Målernummeret finner du på selve strømmåleren i boligen din. Dersom du ikke har en smartmåler (AMS) er det viktig at du også har en nylig avlest målerstand tilgjengelig.

Når vi trenger mer informasjon

Uavhengig av hvordan du bestiller, om det er på nett, over telefon eller i butikk, kan det hende vi i ettertid vil trenge mer informasjon fra deg for å kunne sette i gang. Dette kan innebære at vi spør om et målepunkt-ID, som er identifikasjonsnummeret til strømmåleren. Dette nummeret finner du kun på en tidligere strømregning (du finner det ikke i sikringsskapet), og vi trenger de siste åtte sifrene. Hvis du ikke finner en gammel regning kan du spørre den lokale netteieren din hva ditt målepunkt-ID er.

En målepunkt-ID kan se slik ut 7070575000xxxxxxxx. 

 

 

Du kan bytte strømleverandør, men ikke netteier

Selv om du bytter strømleverandør, må du fortsatt betale nettleie til ditt lokale nettselskap. De sørger for at strømmen kommer fra nettet og inn til huset ditt, og det er ikke mulig å skifte nettleverandør. De aller fleste kundene i NorgesEnergi mottar nå faktura for strømforbruk og nettleie på samme regning.  
 
Les også: Hva er forskjellen på strøm og nettleie  

Da er det bare å sette i gang hvis du ikke allerede har gjort det. Bytt til NorgesEnergi i dag!