Særvilkår
02.09.2021
For denne avtalen gjelder Standard kraftleveringsavtale fremforhandlet av Forbrukerombudet og Energi Norge, med de særvilkår som fremgår av denne avtalen.
1. Leverandørskifte
NorgesEnergi gis i denne avtalen fullmakt til å melde oppsigelse av abonnentens avtale med nåværende leverandør. NorgesEnergi kan innhente nødvendig informasjon vedrørende skiftet fra netteier og nåværende kraftleverandør.
2. Kundeforhold
Som en del av kundeforholdet får alle kunder tilgang på en rekke kundefordeler og mulighet til å bestille fordelsprodukter. Dersom kunden har bestilt fordelsprodukt, gjelder også vilkår for bestilt fordelsprodukt. Betaling for fordelsprodukt kommer i tillegg til betaling for strøm.
3. Endring av rammebetingelser
NorgesEnergi kan foreta tilpasninger i produktet som følge av endringer i offentlige avgifter, rammebetingelser og prisområder. Dersom kunden har et garantiprodukt kan slike tilpasninger medføre endringer i innholdet og omfang av referanselisten og prisgarantien. Endringer vil varsles direkte eller på Min side dersom avtalt med kunden, og trer i kraft 14 dager etter varsel er gitt.
4. Avgifter
Prisene som oppgis er inklusive merverdiavgift (25 % pr 01.01.2005) og elsertifikat. I Nordland, Troms og Finnmark er det gjort unntak for merverdiavgift. Finnmark, samt enkelte kommuner, er unntatt plikt om elsertifikat.
5. Avregning og fakturering
Fakturering skjer etterskuddsvis basert på reelt eller estimert forbruk. Nettleie kommer i tillegg til kraftprisen og faktureres av kundens lokale nettselskap eller ved gjennomfakturering. Dersom NorgesEnergi har en avtale med kundens nettselskap om gjennomfakturering, vil NorgesEnergi fakturere kunden for nettselskapets fakturerte nettjenester. Kunden gir NorgesEnergi fullmakt til å innhente nødvendig informasjon og iverksette nødvendige tiltak for å gjennomfakturere nettjenester.
6. Kredittvurdering
Kunden aksepterer at NorgesEnergi kan innhente kredittvurdering og avslå kundeforhold når det foreligger saklig grunn for det. I slike tilfeller bortfaller alle NorgesEnergi sine forpliktelser etter denne avtale i sin helhet.
7. Angrerett
Kunden har 14 dagers angrerett når avtale er inngått utenom faste forretningslokaler. Melding om angring må sendes skriftlig til NorgesEnergi innen angrefristen utløper. Partene er enige om at levering av strøm kan påbegynne før utløp av angrefristen, og kunden må betale for strømforbruket frem til opphør er gjennomført i henhold til vilkår og angrerettloven. (Angrerettskjema)
8. Personvern og bruk av informasjon
Vår personvernerklæring inneholder informasjon om hvordan NorgesEnergi behandler personopplysninger. Denne kan leses på norgesenergi.no.
Vilkår CashPoints fra Norwegian Reward/ "Reisestrøm"
17.11.2022
- Partene og avtaleinngåelse
Denne avtalen om CashPoints fra Norwegian/«Reisestrøm» («Avtalen») er inngått mellom deg og NorgesEnergi AS («NorgesEnergi»). Avtalen inngås ved at du [bekrefter aksept av Avtalen i forbindelse med din bestilling].
- Om «Reisestrøm»
«Reisestrøm» er et konsept fra NorgesEnergi hvor du opptjener CashPoints fra Norwegian Reward (flyselskapet Norwegian sitt bonusprogram). «Reisestrøm» består av følgende produkt:
- Strømproduktet «Spotpris»
Avtalen består av:
For å kunne opptjene CashPoints må du også være eller bli medlem i Norwegian Reward. Ditt medlemskap i Norwegian Reward reguleres av egen avtale mellom deg og Norwegian.
- Vilkår CashPoints fra Norwegian Reward
Avtalen innebærer at kunden opptjener CashPoints fra Norwegian Reward etter til enhver tid gjeldende satser. Norwegian Reward er flyselskapet Norwegians lojalitetsprogram. Med Norwegian menes i denne Avtalen Norwegian Air Shuttle ASA eller noen av dennes relevante datterselskaper. De til enhver tid gjeldende satsene for opptjening av CashPoints fremkommer på NorgesEnergi og Norwegian Reward sine websider. Nye kunder i NorgesEnergi mottar avtalte CashPoints fra Norwegian Reward ved oppstart av strømleveranse og avtalt produkt. Eksisterende kunder i NorgesEnergi, med annet produkt, som bestiller Reisestrøm, forplikter seg med dette å bytte til gjeldende Reisestrøm strømprodukt, mottar for tiden 100 CashPoints fra Norwegian Reward ved avtaleinngåelse.
Tilbudet gjelder kun 1 gang pr kunde. Kunder med Reisestrøm mottar CashPoints pr halvår de er kunde.
Avtalen om CashPoints fra Norwegian Reward gjelder så lenge NorgesEnergi har avtale med Norwegian, og betingelsene for opptjening kan endres.
- Opptjening
For å kunne opptjene CashPoints må kunden være eller bli medlem i Norwegian Reward. Kunden er ansvarlig for å oppgi gyldig Norwegian Reward-nummer til NorgesEnergi for å kunne motta dine CashPoints. Kundens medlemskap i Norwegian Reward reguleres av egen avtale mellom kunden og Norwegian.
- Behandling av personopplysninger
I tillegg til hva som fremgår av personvernerklæringen til NorgesEnergi, se https://www.norgesenergi.no/om-oss/personvern/personvernerklaring, gjelder følgende for behandling av kundens personopplysninger i forbindelse med opptjening av CashPoints:
Bruk av personopplysninger: I den utstrekning det er nødvendig vil kundens personopplysninger bli brukt til å sikre riktig grunnlag for opptjening av CashPoints. Dette omfatter informasjon som kundeid, antall poeng, kampanjekode og rewardnummer. Opplysningene dine vil også bli brukt til å sende markedsføring knyttet til Avtalen.
Utlevering til Norwegian: I den grad Norwegian ikke allerede har ovennevnte informasjon vil NorgesEnergi utlevere opplysningene til Norwegian. Norwegian er behandlingsansvarlig for de mottatte personopplysningene, og videre behandling skjer i medhold av medlemsbetingelsene og personvernerklæringen for Norwegian Reward.
For nærmere informasjon om vilkårene, herunder bestemmelser knyttet til personvern og behandling og bruk av personopplysninger samt fordeler tilknyttet medlemskapet i Norwegian Reward, se https://no.norwegianreward.com/om-oss/medlemsbetingelser.
Særvilkår
02.09.2021
For denne avtalen gjelder Standard kraftleveringsavtale fremforhandlet av Forbrukerombudet og Energi Norge, med de særvilkår som fremgår av denne avtalen.
1. Leverandørskifte
NorgesEnergi gis i denne avtalen fullmakt til å melde oppsigelse av abonnentens avtale med nåværende leverandør. NorgesEnergi kan innhente nødvendig informasjon vedrørende skiftet fra netteier og nåværende kraftleverandør.
2. Kundeforhold
Som en del av kundeforholdet får alle kunder tilgang på en rekke kundefordeler og mulighet til å bestille fordelsprodukter. Dersom kunden har bestilt fordelsprodukt, gjelder også vilkår for bestilt fordelsprodukt. Betaling for fordelsprodukt kommer i tillegg til betaling for strøm.
3. Endring av rammebetingelser
NorgesEnergi kan foreta tilpasninger i produktet som følge av endringer i offentlige avgifter, rammebetingelser og prisområder. Dersom kunden har et garantiprodukt kan slike tilpasninger medføre endringer i innholdet og omfang av referanselisten og prisgarantien. Endringer vil varsles direkte eller på Min side dersom avtalt med kunden, og trer i kraft 14 dager etter varsel er gitt.
4. Avgifter
Prisene som oppgis er inklusive merverdiavgift (25 % pr 01.01.2005) og elsertifikat. I Nordland, Troms og Finnmark er det gjort unntak for merverdiavgift. Finnmark, samt enkelte kommuner, er unntatt plikt om elsertifikat.
5. Avregning og fakturering
Fakturering skjer etterskuddsvis basert på reelt eller estimert forbruk. Nettleie kommer i tillegg til kraftprisen og faktureres av kundens lokale nettselskap eller ved gjennomfakturering. Dersom NorgesEnergi har en avtale med kundens nettselskap om gjennomfakturering, vil NorgesEnergi fakturere kunden for nettselskapets fakturerte nettjenester. Kunden gir NorgesEnergi fullmakt til å innhente nødvendig informasjon og iverksette nødvendige tiltak for å gjennomfakturere nettjenester.
6. Kredittvurdering
Kunden aksepterer at NorgesEnergi kan innhente kredittvurdering og avslå kundeforhold når det foreligger saklig grunn for det. I slike tilfeller bortfaller alle NorgesEnergi sine forpliktelser etter denne avtale i sin helhet.
7. Angrerett
Kunden har 14 dagers angrerett når avtale er inngått utenom faste forretningslokaler. Melding om angring må sendes skriftlig til NorgesEnergi innen angrefristen utløper. Partene er enige om at levering av strøm kan påbegynne før utløp av angrefristen, og kunden må betale for strømforbruket frem til opphør er gjennomført i henhold til vilkår og angrerettloven. (Angrerettskjema)
8. Personvern og bruk av informasjon
Vår personvernerklæring inneholder informasjon om hvordan NorgesEnergi behandler personopplysninger. Denne kan leses på norgesenergi.no.
Produktvilkår Spotpris
Nye standard avtalevilkår fra Fornybar Norge er lansert, vi er i ferd med å implementere disse.
01.11.2022
- Produktet som leveres er spotpris.
- Avtalen er kun beregnet for private husholdninger og kan ikke brukes i næringsvirksomhet.
- Kraftprisen er basert på NordPools områdepris i kundens leveringsområde. Denne prisen varier fra time til time i takt med tilbud og etterspørsel. Kundens pris fastsettes derfor ut fra timesprisen hos NordPool. I tillegg til kraftprisen kommer et månedlig fastbeløp. Størrelsen på fastbeløpet følger av prisvilkårene som tilbys ved avtaleinngåelse.
- Avtalen har tolv måneders prisgaranti. NorgesEnergi forplikter seg med dette til å ikke endre det månedlige fastbeløpet i prisgarantiperioden.
- Avtalen faktureres digitalt. Dersom kunden ikke oppretter eFaktura legges det til et papirfakturagebyr på 59 kr per faktura. Avtalen faktureres månedlig etterskuddsvis.