Vilkårshistorikk Gul Elkjøpspot
01.11.2022 (gjeldende)
- Produktet som leveres er spotpris.
- Avtalen er kun beregnet for private husholdninger og gjelder ikke næringsvirksomhet.
- Kraftprisen er basert på NordPools områdepris i kundens leveringsområde. Denne prisen varier fra time til time i takt med tilbud og etterspørsel. Kundens pris fastsettes derfor ut fra timesprisen hos NordPool. I tillegg til kraftprisen kommer et månedlig fastbeløp og et påslag. Størrelsen på fastbeløpet og påslaget følger av prisvilkårene som tilbys ved avtaleinngåelse.
- Dersom bindingstid er avtalt ved bestilling, og kunden ikke gjennomfører et faktisk leverandørskifte med strømleveranse fra NorgesEnergi i minimum den avtalte bindingstidperioden, forbeholder NorgesEnergi seg retten til å fakturere en kost tilsvarende den økonomiske fordelen kunden har fått. Ellers vises det til Standard kraftleveringsavtale § 5-2.
- Dersom Fornøydhetsgaranti er avtalt ved bestilling gir garantien kunden rett til, ved utløp av avtalt bindingstid, å få refundert avtalt fastbeløp som er fakturert i perioden for strømleveransen. Det variable påslaget, nettleie, samt betalingen for selve kraften som er levert, inngår ikke i garantien og refusjonsgrunnlaget. Garantien gjelder i 3 måneder etter oppfylt bindingstid. Kunden plikter ved benyttelse av Fornøydhetsgarantien å kontakte NorgesEnergi i denne perioden.
- Seks måneder fra leveranseoppstart flyttes kunden til produktet Strøm til spotpris på de vilkår som gjelder for produktet på overføringstidspunktet.
- Avtalen faktureres digitalt. Dersom kunden ikke oppretter eFaktura legges det til et papirfakturagebyr på 59 kr per faktura. Avtalen faktureres månedlig etterskuddsvis.
26.10.2020 - 31.10.2022
-
- Produktet som leveres er spotpris.
- Avtalen er kun beregnet for private husholdninger og gjelder ikke næringsvirksomhet.
- Prisen er basert på NordPools områdepris i kundens leveringsområde. Denne prisen varier fra time til time i takt med tilbud og etterspørsel. Kundens pris fastsettes derfor ut fra timesprisen hos NordPool. I tillegg til kraftprisen tilkommer et avtalt påslag for å dekke driftskostnader, fortjeneste og elsertifikater. Størrelsen på påslaget vil kunne variere avhengig av prisvilkårene som tilbys ved avtaleinngåelse.
- Dersom bindingstid er avtalt ved bestilling, og kunden ikke gjennomfører et faktisk leverandørskifte med strømleveranse fra NorgesEnergi i minimum den avtalte perioden, forbeholder NorgesEnergi seg retten til å fakturere en kost tilsvarende den økonomiske fordelen kunden har fått. Forøvrig vises til Standard kraftleveringsavtale § 5-2.
- Dersom Fornøydhetsgaranti er avtalt ved bestilling gir garantien kunden rett til, ved utløp av avtalt bindingstid, å få refundert avtalt fastbeløp som er fakturert i perioden for strømleveransen. Det variable påslaget, nettleie, samt betalingen for selve kraften som er levert, inngår ikke i garantien og refusjonsgrunnlaget. Garantien gjelder i 3 måneder etter oppfylt bindingstid. Kunden plikter ved benyttelse av Fornøydhetsgarantien å kontakte NorgesEnergi i denne perioden.
- Seks måneder fra leveranseoppstart flyttes kunden til produktet Strøm til spotpris med nevnte produkts til enhver tids gjeldende satser og vilkår(Månedspåslag 47,- kr, ørespåslag 5,99 øre/kWh per 26.10.2020).
- Kunden betaler strømfakturaene via AvtaleGiro eller eFaktura. Oppretter ikke kunden eFaktura tilsendes tradisjonelle papirfakturaer. Ved papirfaktura tilfaller fakturagebyr til enhver tid gjeldende satser. (kr 59,- per 01.11.2018).
20.03.2020 - 25.10.2020
- Produktet som leveres er spotpris.
- Avtalen er kun beregnet for private husholdninger og gjelder ikke næringsvirksomhet.
- Prisen er basert på NordPools områdepris i kundens leveringsområde. Denne prisen varier fra time til time i takt med tilbud og etterspørsel. Kundens pris fastsettes derfor ut fra timesprisen hos NordPool. I tillegg til kraftprisen tilkommer et avtalt påslag for å dekke driftskostnader, fortjeneste og elsertifikater. Størrelsen på påslaget vil kunne variere avhengig av prisvilkårene som tilbys ved avtaleinngåelse.
- Dersom bindingstid er avtalt ved bestilling, og kunden ikke gjennomfører et faktisk leverandørskifte med strømleveranse fra NorgesEnergi i minimum den avtalte perioden, forbeholder NorgesEnergi seg retten til å fakturere en kost tilsvarende den økonomiske fordelen kunden har fått. Forøvrig vises til Standard kraftleveringsavtale § 5-2.
- Dersom Fornøydhetsgaranti er avtalt ved bestilling gir garantien kunden rett til, ved utløp av avtalt bindingstid, å få refundert avtalt fastbeløp som er fakturert i perioden for strømleveransen. Det variable påslaget, nettleie, samt betalingen for selve kraften som er levert, inngår ikke i garantien og refusjonsgrunnlaget. Garantien gjelder i 3 måneder etter oppfylt bindingstid. Kunden plikter ved benyttelse av Fornøydhetsgarantien å kontakte NorgesEnergi i denne perioden.
- Seks måneder fra leveranseoppstart flyttes kunden til produktet Strøm til innkjøpspris med nevnte produkts til enhver tids gjeldende satser og vilkår. (Månedspåslag 47,- kr, ørespåslag 5,99 øre/kWh per 20.03.2020)
- Kunden betaler strømfakturaene via AvtaleGiro eller eFaktura. Oppretter ikke kunden eFaktura tilsendes tradisjonelle papirfakturaer. Ved papirfaktura tilfaller fakturagebyr til enhver tid gjeldende satser. (kr 59,- per 01.11.2018).