Slutt for NorgesEnergi Mobil

Det er alltid litt vemodig å ta farvel, men vit at du er i trygge hender. I slutten av april 2023 vil PlussMobil, som eies av Aller Media, overta ditt kundeforhold.

Hva betyr dette for deg som kunde?

Endringene er små og medfører ingen ulemper for deg som kunde. Du mister ingen av rettighetene som du allerede har i dag. 

  • Du får fortsatt helt suveren dekning! PlussMobil har full Telenor-dekning, akkurat som hos NorgesEnergi Mobil.
  • Du får ditt nåværende mobilabonnement til samme pris!
  • Du trenger ikke bytte SIM-kort
  • Du får selvsagt med deg oppspart data-rollover
  • Du har ingen bindingstid

Overføringen til PlussMobil skjer automatisk. Vi ordner alt det praktiske. Den største endringen du vil oppleve er at det står PlussMobil og ikke NorgesEnergi Mobil på dine fremtidige fakturaer. 

Dersom du ikke ønsker å være med på reisen videre til PlussMobil, må du selv finne deg en ny mobiloperatør før overføringen finner sted. 

Hva skjer nå?

NorgesEnergi har lykkes med å skape et konkurransedyktig mobil-produkt og en god kundeportefølje. Det er vi stolte av. Beslutningen vi nå har tatt om å avvikle, handler om at vi i en ekstraordinær og krevende tid med høye strømpriser og en anstrengt energisituasjon i Europa, ser oss nødt til å prioritere annerledes. Strøm er vårt kjernemarked, og det er her vi må fokusere innsatsen vår i overskuelig fremtid. Vi håper på forståelse for dette.  

Vi har inngått en avtale med Aller Media AS om at de skal overta eksisterende kundeforhold. Aller Media eier mobilselskapet PlussMobil, som vil overta ditt kundeforhold og bli din nye mobiloperatør. Overføring skjer 27. april 2023. Du trenger ikke foreta deg noe, vi ordner alt. Dersom du ikke ønsker et mobilabonnement fra PlussMobil, må du selv finne deg en ny mobiloperatør.

Nye vilkår hos PlussMobil

Ved overføring av ditt kundeforhold til PlussMobil vil du få nye vilkår. Til tross for ulike formuleringer er det svært få forskjeller i innholdet. 

Se vilkårene til PlussMobil

Samme abonnement, samme SIM-kort

Som kunde hos PlussMobil får du akkurat det samme mobilabonnementet som du har i dag. Det vil si lik mengde GB til samme pris. Du kan til og med fortsette å bruke det samme SIM-kortet som du har i dag. 

I tillegg får du selvsagt med deg oppspart data-rollover, akkurat sånn det burde være. Du vil dermed ikke merke noen forskjell eller miste noen av dine goder ved overgangen til PlussMobil. 

PlussMobil gleder seg til å få deg som kunde

PlussMobil tilbyr et bredt utvalg av kundefordeler som du får tilgang til når du blir kunde. Du kan allerede nå benytte deg av gratis tilgang til deres digitale blader og magasiner (Pling). I tillegg får du fire måneder gratis tilgang til Dagbladet Pluss, KK Pluss, Se og Hør Pluss, Vi Pluss og Elbil24 PRO.

Du beholder tilgangen til Pling så lenge du er PlussMobil kunde.

Les mer om PlussMobil   Få tilgang til Pling og Pluss-innhold

Rabattkode for plussinnhold: PM22DT

Ofte stilte spørsmål

Lurer du på noe i forbindelse med overføringen av mobilabonnement til PlussMobil fra Aller Media? Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Overføringen til PlussMobil skal oppleves som noe positivt. Med PlussMobil får du automatisk:

  • Full Telenor-dekning. Helt lik dekning som du har i dag.
  • 5G mobilnett
  • EU/EØS inkludert
  • Ingen bindingstid
  • Data-rollover (Gjelder ikke Mobilt Bredbånd)

Du har også tilgang til flere kundefordeler hos PlussMobil.

  • 4 mnd gratis tilgang til ubegrenset Pluss-innhold fra Dagbladet, KK, Se og Hør, Vi.no og Elbil24. Bruk rabattkode: PM22DT.
  • Gratis tilgang til tjenesten Pling.
  • Gratis sky-lagring

Se alle kundefordeler   Få tilgang til Pling og Pluss-innhold

Ditt kundeforhold vil automatisk overføres til PlussMobil i april. Du trenger ikke foreta deg noe. Vi fikser alt, du kan til og med fortsette å bruke samme SIM-kort som du har i dag.

Husk at du tar med deg ditt eksisterende mobilabonnement over til PlussMobil, slik at du får helt likt abonnement til helt lik pris. 

Dersom du ikke ønsker å bli kunde hos PlussMobil er du selv nødt til å finne deg en ny mobiloperatør. 

 

Frem til 27.april:

Før overføringen av ditt kundeforhold skjer, kan du kontakte NorgesEnergi Mobil kundeservice på telefon 38 10 00 80. 

Etter 27.april: 

Etter at ditt kundeforhold har blitt overført, må du kontakte PlussMobil kundeservice. 

Telefon: +47 21 89 77 89
Epostadresse: kundeservice@plussmobil.no
Nettside: www.plussmobil.no/kundeservice

Har du spørsmål, for eksempel om tidligere faktura fra NorgesEnergi Mobil, kan du kontakte oss frem til 1.august 2023. Merk deg at etter overføringen har ikke NorgesEnergi Mobil tilgang til informasjon om deg og ditt gjeldende abonnement. Vi kan dermed kun bistå med henvendelser tilbake i tid. 

Du får selvsagt med deg din oppsparte data-rollover. 

Nei, det trenger du ikke. Ditt eksisterende SIM-kort vil fortsette å fungere hos PlussMobil. 
Vi ordner alt det praktiske, du trenger ikke foreta deg noe. 

På lik linje med NorgesEnergi Mobil har også PlussMobil en egen app og Min side. 

Etter overføringen kan du lage bruker og ta i bruk PlussMobil sine løsninger. 

PlussMobil Min side

PlussMobil sin app er tilgjengelig for både Android og iPhone. 

Last ned appen for Android her

Last ned appen for iPhone her.

For de fleste vil den siste fakturaen fra NorgesEnergi Mobil mottas i april. Denne fakturaen inkluderer normal abonnementspris, pluss eventuelt forbruk for tidligere måned.  

Dersom du har et forbruk utover inkludert abonnement i april vil dette faktureres i mai. 

For eksempel; Har du brukt 1 GB mer enn hva ditt abonnement inkluderer vil dette faktureres for i mai.

Avtalegiro: 
Dersom du har avtalegiro, vil denne automatisk overføres til PlussMobil. Du trenger ikke foreta deg noe. 

eFaktura:
Dersom du har valgt "JTTA" (Ja takk til alle) i din nettbank vil du fortsette å motta eFaktura fra PlussMobil også. 

Du får akkurat samme mobilabonnement til helt lik pris hos PlussMobil. Det vil si at du tar med deg ditt ung-abonnement videre. 

Dersom du ikke er eksisterende kunde hos NorgesEnergi Mobil kan du bestille mobilabonnement hos PlussMobil.

 Se abonnement hos PlussMobil

Nei, overføringen vil hverken påvirke pris eller din strømavtale. 

Hos PlussMobil får du akkurat samme mobilabonnement til helt lik pris. Uansett om du har strømkunderabatt, ung-abonnement eller ordinært abonnement. 

Dersom du er strømkunde hos NorgesEnergi, er denne avtalen uavhengig av ditt mobilabonnement. Du beholder dermed den samme gode avtalen. 

Fant du ikke svar på det du lurte på? Du kan kontakte NorgesEnergi Mobil sitt kundesenter frem til 1. august. 

Telefon: 38 10 00 80

Epost: mobil@norgesenergi.no

Personopplysninger

For at PlussMobil skal kunne tilby sine tjenester til deg, er NorgesEnergi Mobil nødt til å overføre enkelte opplysninger om deg. Opplysningene innebærer navn, type mobilabonnement, fakturainformasjon, kontaktdetaljer (mobilnummer, adresse og e-postadresse) og fødselsdato ved overføring.

Vi tar overleveringen av dine opplysninger svært alvorlig. Du kan være trygg på at PlussMobil vil ta vare på din data, og at de behandler de på samme trygge måte som vi gjør. 

For at PlussMobil skal kunne starte overføringen av ditt kundeforhold, vil kundedata overføres i april 2023. Som forbruker har du rett til å rette innsigelser mot overføringen, etter GDPR artikkel 21 - Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. 

Takk for oss

Det er alltid litt vemodig å si farvel. Takk for at du valgte NorgesEnergi Mobil. Det har vært et eventyr å kunne tilby et bredt utvalg av tjenester for våre kunder, men nå må vi dessverre si takk for oss. Vi viderefører stafettpinnen til PlussMobil som skal sørge for at får en minst like god kundeopplevelse hos dem.

Dersom du er strømkunde hos NorgesEnergi, beholder du selvsagt den samme gode strømavtalen. Din strømavtale vil ikke påvirkes av denne overføringen.