Ny kunde?

Mobilabonnementet faktureres forskuddsvis, det vil si at du betaler de faste avgiftene for den inneværende måneden og forbruk fra foregående måned. Første faktura vil derfor inneholde faste avgifter og forbruk fra du ble kunde, pluss de faste avgiftene for måneden etter. 

Det kan du enkelt se i appen, eller ved å logge inn på Min side mobil. Du vil motta ditt nye SIM-kort og velkomstbrev innen 3-4 virkedager fra bestilling, og der vil du også finne oppstartsdato og tidspunkt for når abonnementet ditt starter.

Hvis du beholder ditt nummer fra din gamle leverandør så ordner vi overgangen for deg. Hvis du bestiller nytt nummer hos oss så må du si opp abonnementet du har hos din tidligere leverandør.

Det kan ta inntil 30 minutter før du får dekning på ditt nye SIM-kort. 

Får du feilmelding om SIM-kortet på mobilen? Vanlige feilmeldinger er SIM-kort mangler, Ugyldig SIM, Inaktivt SIM og SIM blokkert. 
Dersom du opplever noen av disse feilmeldingene vil vi anbefale å teste ut følgende: 

  • Sjekk at SIM-kortet er plassert korrekt i mobilen
  • Forsøk å skru av og på mobilen eller av og på flymodus
  • Sjekk om SIM-kortet fungerer i en annen telefon (dette kan hjelpe å avdekke om problemet ligger på mobilen eller SIM-kortet)

Hvis SIM-kortet fortsatt ikke fungerer, kontakt kundeservice på epost eller telefon så skal vi hjelpe deg å finne ut av problemet.
Tlf: 38 10 00 80 (ukedager 08:00-16:00) 
Epost: mobil@norgesenergi.no 

Det kan vi selvfølgelig hjelpe deg med! 
Kontakt kundeservice så hjelper vi deg å endre datoen, maks 3 måneder frem i tid. 
Tlf: 38 10 00 80 (ukedager 08:00-16:00) 
Epost: mobil@norgesenergi.no 

Er nummeret ditt registrert på et annet navn hos din nåværende operatør?

For å få godkjent bestillingen må det utføres et eierskifte. Du trenger informasjon om hvem som eier nummeret hos din nåværende mobiloperatør. Står mobilnummeret ditt på et annet navn, vil denne personen få en SMS fra 2440. Personen vil bli bedt om å godkjenne eierskiftet.

Når juridisk eier har godtatt og bekreftet eierskiftet, vil personen motta en SMS med tidspunkt for overføringen. 

Bestillingen vil da være gjennomført og du vil motta ditt SIM-kort i løpet av kort tid. 

 

Eies nummeret ditt av en bedrift eller organisasjon? 

Hvis ditt nummer står under eierskap hos en bedrift/organisasjon må vi ha en bekreftelse på at du skal stå som ny eier av mobilnummeret. 

Det kan gjøres på to følgende måter

  1. Bedriften kontakter nåværende leverandør og fristiller nummeret. Deretter tar du kontakt med oss for å fullføre bestillingen. 
  2. Skal eier av nummeret endres fra bedrift, må det fylles ut et eierskifteskjema for nummeret det gjelder. Last ned skjema her.