NorgesEnergi blir til Fortum. 13. mai forener vi krefter med Fortum. Les mer om fusjonen her eller bestill strømavtale hos Fortum.

Strømkonto vil fremover leveres av Tellier Service

Har du Strømkonto vil den eneste forskjellen for deg som kunde være at Tellier Service håndterer faktureringen. Du trenger ikke gjøre noe - dette ordner vi for deg. Du har fortsatt det samme gode strømabonnementet hos NorgesEnergi.

Hva skjer nå?

Reguleringsmyndighetene for Energi (RME) har bestemt at strømleverandører ikke lenger kan fakturere for slike betalingstjenester, og vi skal selvfølgelig etterkomme dette. Det er viktig for oss å ivareta våre kunders behov og ønske om å benytte Strømkonto, og samtidig være i tråd med gjeldende regelverk. For å kunne fortsette å tilby deg Strømkonto har vi derfor valgt å inngå et samarbeid med Tellier Service. De vil sende faktura og administrere betalingen din. Du får dermed en helt lik betalingsløsning, men som fremover leveres av vår samarbeidspartner, Tellier Service.

Hva betyr det for meg? Du trenger ikke gjøre noe som helst!

I stedet for å betale direkte til oss vil du fremover betale til vår leverandør av Strømkonto, Tellier Service. For å gjøre det enkelt for deg har den nye leverandøren av Strømkonto samme kontonummer som du har betalt til tidligere, og du trenger derfor ikke foreta deg noe. Du vil fortsette som strømkunde hos Norgesenergi akkurat som før, selv om du fremover vil betale regningen for Strømkonto til Tellier Service.

Fakturaen du mottar i mai, som gjelder perioden april, omfattes ikke av endringen. Faktura du mottar fra og med juni 2022, og som gjelder mai, betales til ny leverandør Tellier Service.

Hvis du ikke ønsker å fortsette med Strømkonto, kan du enkelt avbestille ved å ta kontakt med kundeservice. Strømkonto er kun en betalingsløsning, og ved avbestilling vil du derfor fortsette å være kunde hos NorgesEnergi og strømfakturaen du betaler, vil være for forrige måneds faktiske forbruk.

Din Strømkonto-saldo

Strømkonto gjør at det kan være forskjell på hvor mye strøm du har brukt og hvor mye du har betalt for. Tjenesten har også en kredittfunksjon som gjør det mulig å betale mindre i en måned eller to dersom det skulle dukke opp andre uforutsette utgifter. Vi passer på at Strømkonto-saldoen din per 1.mai 2022 overføres fra NorgesEnergi til Tellier Service uten at du trenger å foreta deg noe. Hvis du velger å avslutte Strømkonto vil vi gjennomføre et sluttoppgjør av eventuelt utestående eller tilgodehavende beløp.

Vi er glade for at vi fortsatt kan tilby noe som kundene våre setter pris på gjennom leverandøren vår Tellier Service.

Se de nye vilkårene her.