Lurer du på noe rundt Strømkonto?

Med Strømkonto får du lik strømregning hver måned gjennom hele året. 

Enkelt og greit er Strømkonto en betalingstjeneste, levert av Tellier Service AS, som gir deg et fast anbefalt beløp å betale hver måned. Beløpet er basert på dine forventede årlige strømutgifter og er delt på 12 måneder. Vi i NorgesEnergi produserer fortsatt vanlige faktura basert på strømforbruket ditt hver måned, men disse blir trukket fra den kontoen du betaler inn til - din Strømkonto.

Strømkonto er en fleksibel betalingtjeneste levert av Tellier Service. Dersom du har Strømkonto betaler du en annen faktura - fra Tellier Service AS - enn den vanlige strømfakturaen fra NorgesEnergi med ditt faktiske strømforbruk. Du betaler det samme beløpet hver måned gjennom året for å gjøre det enkelt og forutsigbart for deg. Kort fortalt fungerer Strømkonto slik: 

  • Det beregnes et anbefalt månedsbeløp til deg basert på strømforbruket ditt og strømpriser
  • Du betaler det anbefalte månedsbeløpet til din Strømkonto, mens dine faktiske strømutgifter hos NorgesEnergi belastes din Strømkonto
  • Endres strømforbruket ditt eller strømprisene i større grad, vil ditt anbefalte månedsbeløp justeres
  • Dersom det skjer endringer rundt Strømkonto eller månedsbeløpet vil vi kontakte deg på vegne av Tellier Service
  • Du kan når som helst velge å betale mer eller mindre enn det anbefalte månedsbeløpet, men ikke mindre enn minstebeløpet
  • Har du flere strømavtaler hos oss, inkluderes alle i din Strømkonto 

Logg inn på Min side for å få oversikt over din Strømkonto fra Tellier Service, samt dine faktura for ditt faktiske strømforbruk fra NorgeEnergi.

Med utgangspunkt i strømforbruket og strømprisene, beregner Tellier Service et gjennomsnitt av forventet strømregning gjennom et helt år. Dette deles da på 12 måneder, og utgjør ditt anbefalte månedsbeløp. Ved større endringer i strømforbruket eller strømprisene, vil Tellier Service gjøre nye beregninger av det anbefalte månedsbeløpet. Dette får du beskjed om fra oss i NorgesEnergi - slik at du alltid betaler et mest mulig riktig beløp. 

Har du flere strømavtaler, for eksempel hjemme og på hytta, vil begge inkluderes i betalingstjenesten Strømkonto. Du får én Strømkonto-faktura, fra Tellier Service AS, uavhengig av om du har fått to eller flere separate strømregninger tidligere. Du finner en oversikt over alle dine faktura (både for Strømkonto og for fakturaene for ditt faktiske forbruk) på Min side.

For alle som har nettleie inkludert i strømregningen fra oss vil nettleien belastes Strømkonto, på lik linje med betalingen for strømmen. I løpet av sommeren 2022 vil vi ikke lenger tilby det som kalles gjennomfakturering (strøm og nettleie på samme faktura). Du kan lese mer om dette her.

Hvis du har betalt det anbefalte beløpet på Strømkonto-regningen din og fortsatt opplever at saldoen er i minus, kan følgende ha skjedd:

  • Du satte i gang med Strømkontoen når strømforbruket ditt var over gjennomsnittet for året, mest sannsynlig om vinteren.
  • Du startet med Strømkontoen når strømprisene var over gjennomsnittet for året, også her mest sannsynlig om vinteren.

Dette er helt normalt, siden beløpet du betaler hver måned inn til Strømkontoen er et gjennomsnitt av det du vanligvis betaler i løpet av et år. Da vil beløpet være lavere enn det du faktisk bruker om vinteren, og til gjengjeld være høyere enn det du faktisk bruker om sommeren.

Kontonummeret til Strømkonto hos Tellier Service AS er 6468.05.22004

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Logg inn på Min side    Kontakt oss