NorgesEnergi blir til Fortum. 13. mai forener vi krefter med Fortum. Les mer om fusjonen her eller bestill strømavtale hos Fortum.

Hvorfor har jeg minussaldo på Strømkontoen?

Strømkontoen tar utgangspunkt i ditt estimerte forbruk per år og forventede strømpriser. Dersom du betaler det anbefalte beløpet hver måned kan det være perioder du har brukt mer strøm enn forventet eller at strømprisene har blitt høyere. 

Vi anbefaler å sjekke original faktura av og til for å se hva du faktisk har brukt i strøm. Gå til fakturaoversikt her

Hvis du har betalt det anbefalte beløpet på Strømkonto-regningen din og fortsatt opplever at saldoen er i minus, kan følgende ha skjedd:

  • Rask økning i strømpriser
  • Korrigert forbruk på faktura som er overført til Strømkonto
  • Du bestilte tilleggstjenesten Strømkonto når strømprisene eller strømforbruket var over gjennomsnittet for året, mest sannsynlig på vinteren.