Dødsbo - hva må gjøres?
Det er mange praktiske ting som må ordnes i forbindelse med et dødsfall.
Dersom avdøde står som juridisk eier av en strømavtale hos NorgesEnergi kan det være vi trenger en skifteattest for å kunne gi informasjon, gjøre endringer eller gjøre opp kundeforholdet.
Her kan du lese mer om hvordan du får en skifteattest.
Denne må sendes per e-post til kundeservice@norgesenergi.no eller per brev til NorgesEnergi AS, Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand S.
Eventuelle inkassovarsler og inkasso vil bli fjernet når vi har mottatt skifteattest.
Dette kan vi gjøre uten at det foreligger skifteattest:
- Sende betalingsinfo på ubetalte regninger.
NB: Vi kan kun sende til den adressen som er registrert på avtalen; det er dessverre ikke mulig å endre postadresse før vi har mottatt skifteattest. - Dersom du er ektefelle, samboer eller registrert partner av avdøde kan du overta strømavtalen. Da trenger vi informasjon om deg og strømmåleren det gjelder slik at vi kan flytte strømavtalen over i ditt navn. Det kan bli gjort her: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/bestill-spotpris/ eller du kan kontakte kundesenteret vårt for hjelp.